+370 5 2111444 Pr-Pn 8:00-22:00, Št-Sk 9:00-18:00

Dažniausiai užduodami klausimai

Teisinė informacija

Kompensacijos keleiviams

1. Kokių kompensacijų gali reikalauti keleiviai?
Keleiviams ne visuomet pavyksta išvengti nesklandumų. Skrydis arba vėluoja, ar net visai atšaukiamas, kyla ginčų pasienio kontrolės postuose. Ir – neretai būna pažeidžiamos keleivių teisės.

2. Kompensacijos atsisakius vežti
Pasitaiko, kad skrydžiui iš vieno Europos Sąjungos miesto į kitą neapdairiai buvo parduota daugiau bilietų, nei orlaivyje yra vietų. Tuomet išeities privalo ieškoti ne keleiviai, o oro transporto bendrovė. Jos pareiga — tarp ketinančių išskristi keleivių surasti tokių, kuriems savanoriškai tiktų siūlomos tam tikros piniginės kompensacijos ir atsisakytų šio reiso. Jeigu to padaryti nepavyksta, ir dalis žmonių lieka „už borto“, teisiškai jiems priklauso atitinkamos kompensacijos:
- 250 eurų, jei skrydžio atstumas yra iki 1 500 km;
- 400 eurų skrendant didesniu negu 1 500 km atstumu ES viduje ir skrendant kitur, jei turimas sukarti atstumas siekia nuo 1 500 iki 3 500 km;
- 600 eurų didesnio atstumo atvejais.

Be to, oro bendrovė turi suteikti keleiviui galimybę pasirinkti:
- Per 7 dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą (įskaitant nemokamą skrydį į planuotą nuskristi vietą);
- Pasinaudoti pirma pasitaikiusia galimybe būti nuskraidintam į galutinę atvykimo vietą kitu maršrutu panašiomis kelionės sąlygomis;
- Perrašyti bilietą vėlesniam skrydžiui panašiomis sąlygomis.

Jei, atsisakius vežti, yra rekomenduojama keliauti kitu maršrutu, ir keleiviams tenka laukti, oro transporto kompanija privalo jiems pasiūlyti nemokamą maitinimą, gaiviųjų gėrimų, jei reikia — ir nakvynę viešbutyje vienai ar daugiau naktų, taip pat transportą iš oro uosto į apgyvendinimo vietą bei atgal. Kad žmonės galėtų pranešti apie pasikeitusią kelionės situaciją, jiems turi būti suteikta galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti porą pranešimų faksu arba elektroniniu paštu. Pasirinkus alternatyvų skrydį į kitą oro uostą, oro bendrovės pateikiamos kompensacijos turi padengti keleivio kelionės išlaidas į galutinio atvykimo vietą.

3. Kompensacijos atšaukus skrydį
Jeigu reisas atšaukiamas pagal ES reglamentą, keleiviai turi galimybę rinktis: arba atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą, arba keliauti kitu maršrutu į galutinę atvykimo vietą panašiomis kelionės sąlygomis. Anuliavus skrydį, oro bendrovė turi sumokėti pinigines kompensacijas (kaip ir atsisakymo vežti atveju). Nebent ji keleivius būtų informavusi apie skrydžio atšaukimą ne vėliau kaip prieš dvi savaites ir pasiūliusi jiems tinkantį alternatyvų skrydį. Pagal ES direktyvą nepatogumų patyrusiems keleiviams taip pat privalo būti nemokamai suteiktas maitinimas, nakvynė, ryšių paslaugos ir kt.

4. Kompensacijos atidėjus skrydį
Jeigu numatytas skrydis yra atidedamas:
- daugiau kaip dvi valandas skrendant 1500 km ar mažesniu atstumu;
- daugiau kaip tris valandas skrendant didesnius atstumus negu 1500 km ES viduje ir skrendant kitur, jei skrydžio atstumas yra nuo 1500 iki 3500 km;
- daugiau negu keturias valandas visais kitais skrydžių atvejais;

Šiose situacijos oro bendrovė privalo pasiūlyti keleiviams nemokamą maitinimą, gėrimų, viešbutį, transportą, ryšio paslaugas. Tačiau jei keleiviams tenka laukti skrydžio ilgiau kaip penkias valandas, jie turi teisę per 7 dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą.

5. Kompensacijos už kitus nesklandumus
Skrydžio klasės pakeitimas. Jeigu keleivis skraidinamas žemesne klase negu ta, už kurią buvo sumokėta, jam per 7 dienas turi būti sugrąžinta 30, 50 ar 75 proc. bilieto kainos (priklauso nuo nukeliauto atstumo).

Vėlavimas. Jei lėktuvas laiku neatskrenda į galutinę atvykimo vietą, ir keleiviai dėl to patiria papildomų išlaidų ar nuostolių (pavyzdžiui, neplanuota nakvynė viešbutyje, maitinimo išlaidos, negautos pajamos dėl pavėlavimo į dalykinį susitikimą), oro bendrovė turi šią žalą atlyginti. Jos atsakomybė kiekvienam keleiviui siekia iki 5000 eurų. Tačiau, susiklosčius ypatingoms aplinkybėms (force majore), pavyzdžiui, keliose šalyse tvyrant tirštam rūkui, oro transporto kompanijos negali būti atsakingos dėl lėktuvų vėlavimo.

Bagažas. Jei dėl oro vežėjo kaltės sunaikintas, prarastas ar sugadintas keleivio apdraustas bagažas, šis gali reikalauti iki 1 000 eurų kompensacijos. Todėl patartina bagažą apdrausti papildomu draudimu, ypač jei gabenami dužūs ar ypač vertingi daiktai.

Traumos ir mirtys avarijų atveju. oro bendrovė atsako už tokią žalą, o kompensacijos kiekvienam keleiviui gali siekti 500 000 eurų.

Komentarai