Dažniausiai užduodami klausimai
Teisinė informacija
Aviakompanijų atsakomybė
Europos Parlamento ir Tarybos reglamente Nr. 261/2004 nurodoma, kad aviakompanijų atsakomybė yra išmokėti kompensaciją keleiviams, jei skrydis atšaukiamas ar atsisakoma vežti. Kompensacijos dydis priklauso nuo valandų ir skrydžio atstumo.
Tais atvejais, kai reisas vėluoja ar yra atidedamas 2,3,4 ar daugiau valandų kompensacija nepriklauso, tačiau aviakompanijų atsakomybė, kaip ir atsisakius vežti ar atšaukus skrydį, yra pateikti maisto ir gaiviųjų gėrimų. Jei skrydis numatomas kitai dienai, turi pasiūlyti apgyvendinimą viešbutyje, transporto paslaugas nuvykti į viešbutį ir atgal. Be to, keleiviams turi pasiūlyti nemokamas ryšio paslaugas.
Jei skrydis atšaukiamas, atsisakoma vežti ar kelionė atidedama daugiau nei 5 valandoms, keleivis turi teisę atgauti visą už bilietą, jį perkant sumokėta sumą, už neįvykusios kelionės dalį, t. y. jei keleiviui skrydis neteko prasmės ir jis atsisako toliau skristi.
Monrealio konvencijos, dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oro taisyklių suvienodinimo, ribojama aviakompanijų atsakomybė už žalą, atsiradusią sunaikinus, praradus ar sugadinus bagažą, bei už žalą atsiradusią dėl vėlavimo vežant keleivius ir jų bagažą. Pagal šią konvenciją oro bendrovės taip pat atsako už keleivio gyvybės atėmimą ar sužalojimą.