Dažniausiai užduodami klausimai
Teisinė informacija
Oro keleivių teisės ir pareigos
1. Pagrindinės keliautojo lėktuvu teisės:
- Keleiviui privalo būti suteikta tiksli, teisinga ir aiški informacija apie skrydį lėktuvu, kelionės bilietus. Ši informacija turi būti pateikta bilietų pirkimo vietoje, taip pat tai galioja ir perkant internetu. Be to informacija apie pagrindines vežimo sąlygas turi būti nurodyta rašytine arba elektronine forma.
- Kai skrydis atšauktas arba atidėtas, keleivis turi gauti nemokamą pagalbą: maitinimą, ryšio paslaugas bei nakvynę ir transportą, jeigu skrydis planuojamas kitą dieną.
- Kai skrydis atšauktas arba atsisakoma vežti, keleivis turi gauti kompensaciją (kurios dydis priklauso nuo skrydžio atstumo).
- Sunaikinus ar sugadinus bagažą, keleivis turi gauti kompensaciją.
- Kitos teisės aktuose nurodytos teisės.
2. Pagrindinės keliautojo lėktuvu pareigos:
- Oro keleiviai privalo susipažinti su pagrindinėmis vežimo sąlygomis;
- Keleiviai privalo atvykti į oro uostą laiku (rekomenduojama 2 val. iki skrydžio), kad lengvai spėtų atlikti registraciją į skrydį;
- Keleivis turi pateikti registracijai reikalingus kelionės dokumentus, kuriuos privalu saugoti iki kelionės pabaigos;
- Lėktuve ir į jį laipinantis privalu laikytis avialinijų nustatytų taisyklių ir tvarkos;
- Dingus, sugadinus ar sunaikinus bagažą reikia nedelsiant ir raštu pateikti pretenzijas avialinijų kompanijai (ne įmonei, iš kurios pirkote bilietus); Keleivis privalo laikytis tesės aktų ir oro bendrovių nustatytų taisyklių apie galimus gabenti rankiniame ar registruotame bagaže objektus.