Dažniausiai užduodami klausimai
Teisinė informacija
Pretenzijos ir skundai įvykus kelionei
1. Skundai dėl nekokybiškų kelionės paslaugų
Nepavykus išspręsti konflikto kelionės metu, per 10 darbo dienų nuo kelionės pabaigos galite pareikšti pretenzijas kelionės organizatoriui. Kelionės organizatorius privalo raštu atsakyti į pretenzijas per 10 darbo dienų nuo pretenzijų gavimo dienos.
Jeigu tektų pateikti pretenziją:
- Nepamirškite nurodyti Jūsų kelionės sutarties numerio, išsamiai išdėstykite problemas bei savo reikalavimus dėl nuostolių atlyginimo.
- Pridėkite pretenzijas įrodančius dokumentus, nuotraukas, mokėjimo kvitus, sąskaitas ir kt. Būtinai išsaugokite dokumentų originalus.
-Būkite pasirengę rašyti pakartotinai, nenuleiskite rankų, jeigu Jūsų netenkina gautas pirmasis atsakymas.
- Ginčai tarp turisto ir kelionių organizatoriaus sprendžiami derybų keliu, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
2. Viešbučio atsakomybė
Viešbučio administracijos atsakomybė už Jūsų daiktų vagystę, sugadinimą arba sunaikinimą daugelyje Europos šalių (Belgijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Graikijoje, Airijoje, Italijoje, Olandijoje, Austrijoje) bei Turkijoje yra tokia pati: jei apsistojus viešbutyje, Jūsų daiktai viešbučio patalpose sugadinami, sunaikinami arba dingsta, viešbutis atsako už Jums padarytą žalą nepriklausomai ar tai įvyko dėl viešbučio kaltės, ar ne. Tačiau ši atsakomybė yra ribota – nuo 600 iki 3500 eurų.
Atsakomybė už pinigus, vertybinius popierius (pvz., taupomąsias knygeles, kelioninius čekius) ir brangenybes (vertingus daiktus, pvz., auksą, brangakmenius, meno kūrinius), išskyrus kailius, siekia 800 eurų.
Viešbučio administracijos atsakomybė neribojama, jei žala atsiranda dėl jos ar viešbučio darbuotojų kaltės (pvz., dėl netvarkingų kambarių spynų) ir jei žala padaroma daiktams, kurie priimami saugoti, pvz., viešbučio seife, kurio raktus turi viešbučio administracija ar kitas darbuotojas.
3. Kaip apginti Europos Sąjungoje pažeistas vartotojo teises?
Jeigu atostogų metu užsienyje susigundėte nusipirkti, pvz., fotoaparatą kelionės įspūdžiams fiksuoti, bet paaiškėjo, kad jo kokybė netinkama, arba kurioje nors Europos Sąjungos šalyje užsisakėte kelionę ir viešbutį, o atvykus paaiškėjo, kad teks apsistoti prastesniame viešbutyje nei žadėjo kelionės organizatorius, skundai leis ginti savo, kaip vartotojo, teises. Tą galite padaryti ir sugrįžę į Lietuvą.
Lietuvos vartotojų teises, pažeistas perkant prekes ar paslaugas Europos šalyse, ir Europos vartotojų teises, pažeistas Lietuvoje, gina Vilniuje veikiantis Europos vartotojų centras. Tokie centrai ES šalyse dirba tam, kad žmonės, keliaujantys iš vienos šalies į kitą ir perkantys prekes ar paslaugas, būtų apginti, jei jų netenkina įsigytų prekių ar paslaugų kokybė.
Europos vartotojų centras Lietuvoje:
- informuoja apie vartotojo teises ir galimybes;
- suteikia nemokamą konsultaciją;
- surenka papildomą informaciją, susijusią su ginču ar skundu;
- supažindina su Europos Sąjungos ir nacionalinės teisės pagrindais, ginančiais vartotoją;
- bendradarbiaudamas su kitų Europos Sąjungos šalių centrais, padedami išspręsti ginčai ar skundai;
- padeda siekti kompensacijos už patirtus nuostolius;
- kai ginčai ar skundai nėra Europos vartotojų centro kompetencija, nukreipia į atitinkamą instituciją.
Europos vartotojų centro darbuotojai, priėmę skundą, konsultuoja, padeda susisiekti su pardavėju, gamintoju ar paslaugos teikėju ir, jei būtina, sudaro galimybę pasinaudoti vertėjo paslaugomis. Skundai dažniausiai persiunčiami į tos šalies Europos vartotojų centrą, kurioje buvo suteikta paslauga ar įsigyta prekė. Europos vartotojų centrai veikia 25-iose Europos Sąjungos šalyse, taip pat Norvegijoje bei Islandijoje. Juos vienija Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net), kad efektyviau galėtų padėti besikreipiantiems žmonėms. Europos vartotojų centro paslaugos – nemokamos.
Kontaktai:
J. Basanavičiaus g. 20 – 11 LT-03224 Vilnius
Tel. (8~5) 265 03 68, faksas (8~5) 262 31 23
El. p. [email protected]
www.ecc.lt