+370 5 2111444 Pr-Sk 8:00-23:00

Dažniausiai užduodami klausimai

Skrydžiai

Keleivio ir oro bendrovės pareigos

1. Kokios yra keleivio pareigos? 
Keleivis būtina:
- Susipažinti su esminėmis vežimo sąlygomis;
- Laiku atvykti į oro uostą ir registruotis skrydžiui;
- Atvykus, turėti būtinus skrydžio dokumentus ir saugoti juos iki kelionės pabaigos;
- Laikytis oro bendrovės nustatytų elgesio taisyklių ir instrukcijų lėktuve;
- Laiku ir raštu pateikti pretenzijas oro linijų bendrovei, jei buvo sugadintas, prarastas ar sunaikintas bagažas, arba dėl lėktuvo vėlavimo keleiviui patyrus žalą.

Keleiviams draudžiama su savimi įsinešti į lėktuvo saloną tokius daiktus, kuriais galima pasinaudoti kaip puolamuoju ginklu arba įbauginimo priemone. Daugiau informacijos – draudžiamų daiktų sąraše.
Oro bendrovės perspėja, jog registruotame bagaže neturi būti: pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, komercinių ar asmens dokumentų, mobiliųjų telefonų, kompiuterių ar kitų elektronikos prietaisų, vaizdo kamerų ar fotoaparatų, raktų. Vertingais daiktais laikomi tie, kurie keleivio yra įvertinti kaip labai jam brangūs ar vertingi. Kelionėje įsigijus naujų daiktų, jų pirkimo kvitus privaloma išsisaugoti ir skraidintis rankiniame bagaže, salone.

2. Su kokią informacija, apie pagrindines vežimo sąlygas, keleivis privalo būti susipažinęs?

Visos LR veikiančios oro linijų bendrovės ir bilietų pardavėjai keleiviui (raštu ir lietuvių kalba) privalo pateikti žemiau pateiktą informaciją apie esmines vežimo sąlygas:
- Apie registravimo skrydžiui pradžios bei pabaigos laiką;
- Išvykimo, atvykimo į galutinę paskirties vietą, laiką;
- Faktinį oro vežėją ar oro vežėjus nepriklausomai nuo to, su kuriuo oro vežėju keleivis sudarė keleivio vežimo sutartį; pagrindines lėktuvo bilieto tarifo sąlygas (bilietas grąžinamas ar ne; keičiamas ar ne; būtinosios grąžinimo ir keitimo sąlygos);
- Bagažo turiniui ir kiekiui taikomus apribojimus;
- Oro linijų bendrovės atsakomybės ribas;
- Būtinus keleivio skrydžio dokumentus;
- Draudžiamų daiktų sąrašą.

3. Kaip elgtis, jeigu oro linijų bendrovė nevykdo savo pareigų? 
Jeigu keleivis nusipirko lėktuvo bilietą iš tam tikros oro linijų bendrovės, o jos nevykdo savo pareigų, keleivis oro linijų bendrovei gali pateikti pretenziją. Oro linijų bendrovė į pretenziją turi atsakyti ne vėliau kaip per 2 mėnesius.
Norint teikti pretenziją dėl ES oro linijų bendrovės paslaugų, privalote kreiptis į Europos vartotojų centrą. Adresas: J. Basanavičiaus g. 20-11, LT-03224 Vilnius. Telefono numeris: +37052650368.

Komentarai